Strah od odbijanja je ono što mnoge početnike u prodaji sputava da ostvare fantastične rezultate. Srećom, stručnjaci iz ove oblasti razvili su brojne strategije zahvaljujući kojima se ovaj strah može veoma brzo savladati. Među njima je i „Metod 100 poziva“ koji preporučuje čuveni Brajan Trejsi.
Brajan Trejsi je kanadsko – američki motivacioni govornik i autor
više od 80 knjiga iz oblasti prodaje, psihologije uspeha i liderstva,
koje su prevedene na desetine svetskih jezika. Neki od najpoznatijih
naslova su "Obogatite se na sopstveni način" „Moć Govora“, „Pojedi tu
žabu!“, „Bez izgovora!“, „Moć šarma“, „Zaradite više, napredujte
brže“... Njegove konsultantske usluge koristilo je na hiljade kompanija,
među kojima su i IBM, Ford, Xerox, McDonnell Douglas, Hewlett Packard i
mnoge druge.
Svima onima koji žele da postanu samouvereni
prodavci, Trejsi savetuje „metod 100 poziva“ koji je sam razvio tokom
svoje dugogodišnje karijere prodajući niz različitih proizvoda i usluga.
Uspeh
ove metode leži u njenoj jednostavnosti. Naime, neophodno je samo da
odlučite da pozovete 100 potencijalnih klijenata što je brže moguće.
Cilj ovih poziva nije prodaja, već vežbanje komunikacije sa različitim
ljudima. Takođe, nije važno ni da li će oni sa druge strane slušalice
reagovati na pozitivan ili negativan način. Važno je samo da svojih 100
poziva obavite u što kraćem roku.
Ukoliko obavite deset poziva
dnevno, svoj cilj možete postići u roku od dve nedelje. Ako pojačate
tempo i dnevno pozovete preko 20 potencijalnih kupaca, svoj cilj možete
dostići u toku jedne radne nedelje!
Suština metode „100
poziva“ je u tome da kada otklonite nametnuti pritisak da svaki poziv
mora rezultirati prodajom, strah jednostavno nestaje. Osim toga, ne samo
da ćete postati neustrašivi prilikom podizanja slušalice, već ćete
saznati i kako ljudi reaguju na ono što govorite, što vam može pomoći da
ispravite eventualne greške i postanete bolji u svom poslu.
Naravno,
ovde je jako važno napomenuti da ne smete žrtvovati kvalitet obavljenog
razgovora samo da biste ga „sklonili sa liste“. Međutim, ukoliko
odlučite da ne brinete o tome da li se osobi sa kojom razgovarate
dopadate ili ne, da li je voljna da da zakaže sastanak sa vama licem u
lice, ili da li želi da kupi proizvod ili uslugu koju nudite, možete
zadržati osećaj emocionalne odvojenosti koji vam omogućava da ostanete
mirni i pozitivni, bez obzira na ishod situacije. I upravo će ta
pozitivnost uticati na vaše rezultate.
Kada se oslobodite
straha i prestanete da brinete o sporednim stvarima, već svoju energiju
usmerite na ono što je zaista važno, vaše samopouzdanje će rasti i
vremenom ćete postati veoma uspešan prodavac.